Wymiana wtryskiwaczy w Tomaszowie Mazowieckim

wymiana_wtryskiwaczy_w_tomaszowie_mazowieckim.jpg

Nasz warsztat samochodowy w Tomaszowie Mazowieckim oferuje profesjonalną wymianę wtryskiwaczy w samochodach z silnikami diesla oraz w autach z silnikami benzynowymi.

Wymiana wtryskiwaczy to czynność, którą można powierzyć tylko najlepszym specjalistom z branży. To bardzo delikatne podzespoły, które wymagają montażu zgodnego z regułami sztuki. Poza tym sam montaż mechaniczny wtryskiwaczy to tylko jeden etap całej naprawy. Nowe wtryskiwacze trzeba zainstalować w oprogramowaniu sterownika silnika. A do tego potrzebny jest odpowiedni sprzęt elektroniczny.

W Aspol przeprowadzamy dokładną diagnostykę komputerową układu zasilania paliwem i oprogramowania silnika. Stosujemy także inne metody, na przykład test przelewowy, które pozwalają nam sprawdzić, czy wtryskiwacze są uszkodzone. Nie zawsze psują się wszystkie wtryskiwacze, czasami wystarczy wymienić jeden. Powodem problemów z wtryskiwaczami mogą być też drobne części, jak zużyte podkładki wtryskiwaczy.

W przypadku problemów z układem wtryskowym zapraszamy do Aspol. Nasz warsztat samochodowy w Tomaszowie Mazowieckim to najlepsze miejsce do diagnostyki i naprawy układu wtryskowego w samochodzie.

Kiedy należy wymieniać wtryskiwacze?

Wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego początkowo zaczęto stosować przede wszystkim w silnikach diesla. Użytkownicy bardzo chwalili pompowtryskiwacze, jednak na skutek kolejnych norm emisji spalin i większych oczekiwań ze strony kierowców, zaczęto stosować wtryskiwacze na listwie wtryskowej Common Rail. To rozwiązanie jest stosowane do dzisiaj. Stosuje się wtryski elektromagnetyczne lub piezolektryczne.

W silnikach benzynowych wtrysk bezpośrednio zaczęto stosować masowo w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Wtryskiwacze, stosowane w benzyniakach, są bardziej trwałe, albowiem nie pracują pod tak dużym ciśnieniem paliwa, jak wtryskiwacze w dieslach.

Niemniej jednak, także one ulegają zużyciu eksploatacyjnemu albo awariom.

Kiedy wymieniać wtryskiwacze? Producenci samochodów nie określają ściśle interwałów wymiany wtryskiwaczy w silnikach diesla i benzynowych. Wtryskiwacze wymienia się wtedy, gdy pojawiają się objawy ich zużycia lub awarii.

Można przyjąć, że w odpowiednich warunkach, wtryskiwacze mogą pracować do 200 – 250 tys. km przebiegu.

Objawy awarii wtryskiwaczy – jak rozpoznać, że czas je wymienić?

Wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego mogą się zepsuć na dwa sposoby.

Mogą dawkować coraz mniejsze ilości paliwa (zapchane końcówki wtryskiwaczy), albo mogą stracić precyzję i przelewać paliwo (tzw. lejące wtryski).

W pierwszym przypadku (przy zapchanych wtryskach) objawy awarii to spadek mocy silnika, problemy z uruchamianiem, szarpanie podczas jazdy z większą prędkością i przygasanie silnika na biegu jałowym. Silnik może również gasnąć w trakcie jazdy.

W drugim przypadku (przy lejących wtryskach) objawy awarii to czarny dym z rury wydechowej, większe zużycie paliwa i hałaśliwość pracy wtryskiwaczy. Lejące wtryskiwacze przyczyniają się do przyspieszonego zapchania filtra cząstek stałych DPF/FAP. Długotrwała jazda z lejącymi wtryskami może spowodować uszkodzenie układu korbowo – tłokowego, na skutek zbyt wysokiej temperatury pracy silnika, który cały czas pracuje na bogatej mieszance.

Możliwe jest również zapalenie się kontrolki na desce rozdzielczej (check engine). Ostrzega ona o problemach z właściwym dawkowaniem paliwa.

Dlaczego wtryskiwacze w moim aucie się zepsuły?

W firmie Aspol staramy się sprawdzić, co spowodowało awarię wtryskiwaczy w silniku. Przy większych przebiegach (powyżej 200 tys. km) mogło to być standardowe zużycie eksploatacyjne. W tym przypadku mogą się na przykład zużywać cewki wtryskiwaczy.

Jeśli do uszkodzenia wtryskiwaczy doszło przy znacznie mniejszym przebiegu, źródło problemu może znajdować się w stosowaniu paliwa niskiej jakości (wystarczy raz zatankować zanieczyszczne paliwo), wodzie w baku, która spowodowała korozję (a kawałek skorodowanego metalu został zassany przez układ zasilania paliwem i zapchał wtryskiwacz) czy też nieterminowej wymianie filtra paliwa.

Diagnostyka i naprawa układu wtryskowego – warsztat samochodowy w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza

PHU Aspol to profesjonalny mechanik samochodowy w Tomaszowie Mazowieckim. W Aspol diagnozujemy problemy z układem wtryskowym w silnikach diesla i w silnikach benzynowych. Następnie wybieramy najlepszą metodę naprawy i proponujemy jej wykonanie naszym klientom.

Zapraszamy posiadaczy wszystkich modeli aut z silnikami benzynowymi i diesla. Dysponujemy świetnym sprzętem, a nasi mechanicy stale podnoszą swoje kwalifikacje.

Jeśli w Twoim aucie pojawiły się pierwsze oznaki uszkodzenia wtrysków - zapraszamy do kontaktu. Zadzwoń, wyślij mail lub zapytanie poprzez formularz kontaktowy.

Formularz kontaktowy

Masz pytania? Wyślij je do nas - odpowiemy!