Wymiana paska rozrządu Tomaszów Mazowiecki

wymiana_paska_rozrzadu.jpg

Samochód to nie tylko koła i silnik, ewentualnie jeszcze skrzynia biegów oraz pedały. Zaglądając pod maskę samochodu wiele osób swoje zainteresowanie ogranicza do sprawdzenia poziomu płynów oraz oleju. Jednak to nie wszystko. Warto sprawdzając jak sprawuje się serce pojazdu - silnik - przeprowadzić kontrolę wszystkich części, które mają zadanie umożliwiać mu pracę. Jednym z takich czynników jest pasek rozrządu. Jego nieprawidłowe działanie lub awaria może skutkować poważnym uszczerbkiem na silniku bądź jego całkowitym zepsuciu. Warto wiedzieć, do czego on służy, jakie są konsekwencje zaniedbywania go oraz gdzie szukać pomocy w przypadku zerwania paska rozrządu.

Kiedy należy wymienić pasek rozrządu?

Często zadawane jest pytanie kiedy, czy co ile trzeba wymienić pasek rozrządu. Najczęściej konkretne informacje na ten temat udziela producent, który najlepiej zna swój produkt. Czas wymiany zależy od kilku czynników. Po pierwsze warto wziąć pod uwagę maksymalny przebieg oraz czas eksploatacji tego elementu. Stosowanie się do zaleceń producenta jest szczególnie ważne, ponieważ pasek został wykonany z gumy, która z biegiem czasu się starzeje, traci swoje właściwości oraz wytrzymałość.

Najbardziej uniwersalne widełki wskazują, że wymiana tylko i wyłącznie paska rozrządu powinna następować co około 5 lat bądź co 150 tysięcy kilometrów przebiegu - odpowiedni próg wybiera się na zasadzie, co nastąpiło jako pierwsze. Warto pamiętać, że pasek rozrządu to element, który trzeba zmienić w również w kilku innych przypadkach, takich jak: widoczne uszkodzenie mechaniczne, zabrudzenie smarem, olejem lub płynem chłodniczym.

Każdy kierowca na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo swoje oraz swoich pasażerów, dlatego warto stosować się do zaleceń doświadczonych mechaników. Pasek rozrządu należy wymienić po kupnie każdego używanego auta. Zaleca się także jego wymianę co 60-120 tysięcy kilometrów lub już po 2 latach (do 5 lat). Termin jego wymiany najczęściej uzależniony jest od sposoby jazdy kierowcy. Bardziej agresywny styl jazdy, a także dużo jazdy miejskiej będzie skutkowało szybszym niszczeniem i zużywaniem się paska (nawet do 30%).

Potencjalne konsekwencje zerwania paska rozrządu

Pasek rozrządu to element, który ma za zadanie regulować pracę silnika. Przegapienie wymiany paska rozrządu będzie skutkowało poważnymi konsekwencjami dla jednostki napędowej, a także dla portfela właściciela samochodu. Najczęściej dochodzi do zerwania paska, w takim przypadku uszkodzony zostaje cały układ korbowo-tłokowy. Niestety naprawa paska rozrządu lub silnika jest nieopłacalna i trzeba dokonać całkowitej wymiany.

Potencjalnymi konsekwencjami zerwania paska rozrządu, szczególnie jeśli silnik pojazdy jest kolizyjny, może być uszkodzenie tłoków i zaworów. W prawidłowo funkcjonującym aucie każdy zawór musi otwierać się i zamykać w odpowiednim czasie. Czasem dochodzi nawet do zniszczenia wału korbowego lub wałków rozrządu. W takim przypadku nie pozostaje nic innego jak wymienić cały układ, co jest dość kosztowną operacją.

Gdzie szukać pomocy z naprawą samochodu?

Wymiana pasku rozrządu to skomplikowana sprawa, dlatego nawet największy hobbysta motoryzacji nie powinien wykonywać tego na własną rękę. Warto skorzystać z pomocy doświadczonego warsztatu samochodowego w Tomaszowie Mazowieckim. PHU ASPOL Zbigniew Krysiak to nowoczesna hurtownia części motoryzacyjnych wraz z warsztatem samochodowym. Zajmujemy się profesjonalną diagnostyką pojazdów. Wykorzystujemy nowoczesne technologie, a także najwyższej jakości produkty od znanych i cenionych producentów do przeprowadzania napraw. U nas wymienisz pasek rozrządu. Współpracujemy z doskonale wyszkolonymi specjalistami, którzy do każdego problemu podchodzą w sposób indywidualny. Gwarantujemy najwyższą jakość usługi, jej terminować, a także atrakcyjną cenę. Zachęcamy do kontaktu lub osobistego odwiedzenia naszego warsztatu samochodowego w Tomaszowie Mazowieckim.

Formularz kontaktowy

Masz pytania? Wyślij je do nas - odpowiemy!