Wymiana uszkodzonej turbiny w Tomaszowie Mazowieckim

wymiana_uszkoddzonej_turbiny_w_tomaszowie_mazowieckim.jpg

Wymiana uszkodzonej turbiny w firmie Aspol to najlepszy sposób na przywrócenie silnikowi pełnej sprawności. Jednak sama wymiana turbiny w Tomaszowie Mazowieckim to tylko część kompleksowej naprawy. Nasi specjaliści ustalą również przyczynę jej awarii, aby kierowca mógł jej uniknąć w przyszłości. Zajmiemy się również dodatkowymi czynnościami, które wykonuje się przy wymianie turbosprężarki. Sprawdzimy i wymienimy intercooler, wymienimy także olej silnikowy wraz z filtrem oraz filtr powietrza.

Oznaki uszkodzonej turbiny

Po naszych drogach jeździ coraz więcej samochodów, pod maskami których pracują silniki z turbodoładowaniem. Dzięki turbosprężarkom, jednostki napędowe mogą osiągać wysoką moc, równocześnie zapewniając w miarę niskie zużycie paliwa. Można powiedzieć, że turbosprężarki zrewolucjonizowały silniki diesla.

Niestety, turbosprężarki to podzespoły, które zużywają się w trakcie eksploatacji samochodu. W odpowiednich warunkach mogą pracować bezawaryjnie do 200 – 250 tys. km przebiegu. Jednak na skutek nieodpowiedniego traktowania przez kierowcę, niewłaściwego serwisowania lub awarii innych podzespołów (np. filtra DPF lub wtryskiwaczy wtrysku bezpośredniego) mogą ulec awarii znacznie wcześniej. W razie problemów z turbosprężarką lub intercoolerem (chłodnicą powietrza doładowującego) w samochodzie, nasz warsztat wszystkim się zajmie.

Najgorszym i najbardziej uciążliwym problemem, związanym z awarią turbosprężarki, jest utrata mocy. W przypadku niektórych silników jest ona na tyle duża, że eksploatacja pojazdu jest praktycznie niemożliwa.

Kolejne, standardowe objawy awarii turbosprężarki, to hałas (świst) spod maski, a także wycieki oleju silnikowego z uszkodzonych uszczelnień turbosprężarki. W przypadku wycieków, olej może dostawać się do układu dolotowego. Następnie będzie spalany, co jest przyczyną silnego dymienia z rury wydechowej, a pośrednio także przyspieszonego zapychania filtra cząstek stałych.

Dodatkowe objawy awarii to błędy zapisane w pamięci sterownika, w najnowszych turbinach, sterowanych elektronicznie.

Jak wymienić uszkodzoną turbinę w samochodzie?

Wystarczy odwiedzić nasz warsztat samochodowy, przy ulicy Głównej 76, w Tomaszowie Mazowieckim. Nasi specjaliści sprawdzą, co jest powodem awarii. Być może turbosprężarka jest sprawna, a winnym jest jej sterowanie (podciśnieniowe, w starszych turbinach albo elektroniczne, w najnowszych).

Pracę zawsze rozpoczynamy od dokładnej diagnostyki, organoleptycznej, komputerowej i z użyciem przyrządów pomiarowych.

Wymiana turbosprężarki w samochodzie obejmuje takie czynności, jak:

  • Diagnostyka turbosprężarki, silnika oraz intercoolera;
  • Diagnostyka silnika;
  • Demontaż turbosprężarki i intercoolera;
  • Analiza uszkodzeń i wybór sposobu naprawy;
  • Montaż nowej turbosprężarki i nowego intercoolera;
  • Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem;
  • Montaż nowego filtra powietrza;
  • Sprawdzenie działania turbiny.

PHU Aspol to nie tylko mechanik samochodowy w Tomaszowie Mazowieckim. To także świetnie zaopatrzony sklep motoryzacyjny. Jesteśmy partnerem znanego dystrybutora części samochodowych ProfiAuto. Dzięki temu możemy oferować dostęp do ponad 300.000 części, dostarczanych przez 250 renomowanych dostawców i oferowanych w atrakcyjnych cenach.

Jeśli zlecisz nam wymianę turbosprężarki, możemy ją samodzielnie dobrać, tak samo, jak odpowiedni intercooler, olej silnikowy oraz filtry.

Dlaczego wspominamy o intercoolerze? Wielu producentów turbosprężarek nie udziela gwarancji na swoje podzespoły, jeśli podczas ich montażu nie został zamontowany nowy intercooler.

Dlaczego turbina w moim aucie uległa uszkodzeniu?

Ważną częścią naszej pracy jest ustalenie przyczyny, która spowodowała awarię turbosprężarki. To ważne. Dzięki temu nowa turbosprężarka będzie służyć przez kolejne 200 tysięcy kilometrów.

Co mogło spowodować przyspieszone uszkodzenie turbosprężarki?

  • Zbyt rzadkie wymiany oleju silnikowego.
  • Zastosowanie niewłaściwego oleju silnikowego (o złej specyfikacji).
  • Zbyt niski poziom oleju silnikowego.
  • Uszkodzenie przewodu doprowadzającego olej do turbiny, albo zapchanie jego smoka.
  • Uszkodzenie przewodu powrotnego oleju silnikowego.
  • Zniszczenie łopatek przez ciało obce, które dostało się do koła kompresji.
  • Agresywna jazda na zimnym silniku.
  • Zapchany filtr cząstek stałych.
  • Wyłączanie silnika zaraz po zatrzymaniu auta. Jednostka napędowa powinna pracować przez 30 sekund na biegu jałowym, aby zapobiec koksowaniu oleju silnikowego we wnętrzu turbiny.

Zainteresowała Cię nasza oferta? Zachęcamy do kontaktu – przygotuj podstawowe dane auta i zadzwoń do nas, wyślij maila lub zapytanie poprzez formularz kontaktowy.

Formularz kontaktowy

Masz pytania? Wyślij je do nas - odpowiemy!